Wprowadzenie
W ostatnich latach, jako przyszły student, byłem świadkiem znaczących zmian w procesie rekrutacji na uniwersytetach stanowych Cal. W 2022 roku system CSU ogłosił, że rezygnuje z wymagań dotyczących testów SAT i ACT, co wywołało wiele dyskusji i pytań wśród potencjalnych studentów. Zdecydowałem się zbadać, jak ta zmiana wpłynęła na wyniki ACT i co to oznacza dla przyszłych kandydatów.
Zmiany w procesie rekrutacji na uniwersytetach stanowych Cal
W 2022 roku system CSU podjął decyzję o rezygnacji z wymagań dotyczących testów SAT i ACT w procesie rekrutacji. To była znacząca zmiana٫ która wywołała wiele dyskusji i pytań wśród potencjalnych studentów. Zastanawiałem się٫ jak ta decyzja wpłynie na wyniki ACT i czy będzie miała znaczący wpływ na proces rekrutacji. Początkowo byłem sceptyczny٫ ponieważ zawsze sądziłem٫ że wyniki ACT odgrywały ważną rolę w ocenie kandydatów. Jednak po dokładniejszym zapoznaniu się z argumentami przedstawionymi przez CSU٫ zacząłem rozumieć ich punkt widzenia.
CSU argumentował, że testy SAT i ACT są kosztowne i stresujące dla studentów, a ich wyniki nie zawsze są wiarygodnym wskaźnikiem sukcesu akademickiego. Ponadto, system CSU chciał stworzyć bardziej sprawiedliwy i dostępny proces rekrutacji dla wszystkich kandydatów, bez względu na ich pochodzenie społeczno-ekonomiczne. W rezultacie, CSU zdecydował się skupić na innych wskaźnikach, takich jak średnia ocen z liceum, udział w zajęciach pozalekcyjnych i doświadczenie zawodowe.
Decyzja CSU o rezygnacji z testów SAT i ACT wywołała wiele kontrowersji. Niektórzy uważali, że to słuszny krok, który ułatwi dostęp do edukacji wyższej dla wszystkich. Inni obawiali się, że to osłabi standardy rekrutacji i obniży poziom akademicki na uniwersytetach stanowych Cal. Ja osobiście uważam, że to była odważna decyzja, która może przynieść pozytywne rezultaty w długoterminowej perspektywie. System CSU musi teraz udowodnić, że jest w stanie stworzyć sprawiedliwy i skuteczny system rekrutacji, który nie opiera się wyłącznie na wynikach testów.
Wpływ na studentów
Jako przyszły student, byłem bardzo ciekaw, jak rezygnacja z testów SAT i ACT wpłynie na studentów. Zastanawiałem się, czy to ułatwi im dostęp do edukacji wyższej, czy też sprawi, że będą musieli poświęcić więcej czasu i energii na inne aspekty rekrutacji. Rozmawiałem z kilkoma znajomymi, którzy ubiegali się o przyjęcie na uniwersytety stanowe Cal, i ich opinie były różne.
Niektórzy twierdzili, że rezygnacja z testów SAT i ACT była dla nich ulgą, ponieważ zawsze czuli się zestresowani i przytłoczeni przygotowaniami do tych egzaminów. Mieli wrażenie, że teraz mogą skupić się na swoich mocnych stronach, takich jak średnia ocen z liceum, działalność pozalekcyjna i doświadczenie zawodowe. Inni natomiast obawiali się, że rezygnacja z testów SAT i ACT sprawi, że proces rekrutacji będzie bardziej konkurencyjny i trudniejszy. Uważali, że wyniki testów były obiektywnym wskaźnikiem ich umiejętności i potencjału, a teraz uniwersytety będą oceniać ich na podstawie bardziej subiektywnych kryteriów.
Moim zdaniem, rezygnacja z testów SAT i ACT ma zarówno pozytywne, jak i negatywne strony. Z jednej strony, to ułatwia dostęp do edukacji wyższej dla studentów, którzy nie mają możliwości lub zasobów, aby przygotować się do tych egzaminów. Z drugiej strony, może to sprawić, że proces rekrutacji będzie bardziej konkurencyjny i stresujący dla studentów, którzy chcą udowodnić swoje umiejętności i potencjał. Ostatecznie, wpływ rezygnacji z testów SAT i ACT na studentów będzie zależał od indywidualnych okoliczności i strategii rekrutacji każdego z nich.
Analiza wyników ACT dla różnych uniwersytetów stanowych Cal
Po tym, jak system CSU ogłosił rezygnację z wymagań dotyczących testów SAT i ACT, zacząłem się zastanawiać, jak ta decyzja wpłynie na wyniki ACT na poszczególnych uniwersytetach stanowych Cal. Zdecydowałem się przeprowadzić własną analizę, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak wyniki ACT zmieniały się w ostatnich latach. Przejrzałem dane dotyczące wyników ACT dla kilku uniwersytetów stanowych Cal, takich jak California State University-Los Angeles, California State University-Fresno i California Polytechnic State University-San Luis Obispo.
Odkryłem, że wyniki ACT dla tych uniwersytetów były zróżnicowane, a średnie wyniki wahały się od 15 do 22. Na przykład, California State University-Los Angeles miało średni wynik ACT wynoszący 19, podczas gdy California Polytechnic State University-San Luis Obispo miało średni wynik ACT wynoszący 22. Zauważyłem również, że wyniki ACT dla poszczególnych uniwersytetów stanowych Cal nieznacznie się różniły w zależności od roku; Na przykład, średni wynik ACT dla California State University-Los Angeles w 2021 roku był nieco niższy niż w 2020 roku.
Moja analiza wykazała, że wyniki ACT dla uniwersytetów stanowych Cal są zróżnicowane i nie ma wyraźnego trendu w ostatnich latach. Nie jestem w stanie stwierdzić, czy rezygnacja z wymagań dotyczących testów SAT i ACT miała znaczący wpływ na wyniki ACT. Ponadto, należy pamiętać, że wyniki ACT nie są jedynym wskaźnikiem sukcesu akademickiego i nie powinny być traktowane jako główny czynnik decydujący o przyjęciu na uniwersytet.
California State University-Los Angeles
California State University-Los Angeles (CSULA) to jeden z największych uniwersytetów stanowych Cal, który przyciąga studentów z całego kraju. Jako przyszły student, byłem bardzo zainteresowany poznaniem wyników ACT dla CSULA, aby lepiej zrozumieć poziom konkurencji i oczekiwania dotyczące rekrutacji. Przejrzałem dostępne dane i odkryłem, że średni wynik ACT dla CSULA wynosi 19.
Zauważyłem, że połowa studentów przyjętych na CSULA uzyskała wyniki ACT od 15 do 20. Oznacza to, że wynik 20 daje dobry start w procesie rekrutacji, pod warunkiem, że pozostałe elementy aplikacji są równie silne. Z drugiej strony, wynik poniżej 15 może utrudnić przyjęcie. Typowe wyniki ACT dla CSULA w zakresie matematyki wahają się od 16 do 21, natomiast wyniki dla czytania i pisania nie są dostępne.
Moje badania pokazały, że CSULA, podobnie jak inne uniwersytety stanowe Cal, rezygnuje z wymagań dotyczących testów SAT i ACT. Oznacza to, że wyniki ACT nie są już obowiązkowe podczas procesu rekrutacji. Jednak, mimo że wyniki ACT nie są już wymagane, nadal mogą być brane pod uwagę w procesie oceny i mogą wpłynąć na decyzję o przyjęciu. Ponadto, wyniki ACT mogą być wykorzystywane do umieszczenia studentów w odpowiednich kursach matematyki i komunikacji pisemnej.
California State University-Fresno
California State University-Fresno (CSUF) to kolejny duży uniwersytet stanowy Cal, który przyciąga studentów z całego stanu. Jako przyszły student, byłem ciekaw, jak wyniki ACT dla CSUF porównują się do innych uniwersytetów stanowych Cal. Zdecydowałem się zbadać dane, aby dowiedzieć się więcej o oczekiwaniach dotyczących wyników ACT dla CSUF.
Odkryłem, że średni wynik ACT dla CSUF wynosi 19. Oznacza to٫ że wynik 19 jest uważany za przeciętny dla CSUF. Zauważyłem٫ że 25. percentyl wyników ACT dla CSUF wynosi 16٫ a 75. percentyl wynosi 22. To oznacza٫ że wynik 16 plasuje się poniżej średniej٫ podczas gdy wynik 22 plasuje się powyżej średniej.
Podobnie jak w przypadku innych uniwersytetów stanowych Cal, CSUF również rezygnuje z wymagań dotyczących testów SAT i ACT. Oznacza to, że wyniki ACT nie są już obowiązkowe podczas procesu rekrutacji. Jednak, podobnie jak w przypadku CSULA, wyniki ACT nadal mogą być brane pod uwagę w procesie oceny i mogą wpłynąć na decyzję o przyjęciu. Ponadto, wyniki ACT mogą być wykorzystywane do umieszczenia studentów w odpowiednich kursach matematyki i komunikacji pisemnej. Wnioskując, wyniki ACT dla CSUF są zróżnicowane, ale ogólny poziom konkurencji wydaje się być podobny do innych uniwersytetów stanowych Cal.
Inne uniwersytety stanowe Cal
Po przeanalizowaniu wyników ACT dla California State University-Los Angeles i California State University-Fresno, postanowiłem poszerzyć swoje badania i zbadać wyniki ACT dla innych uniwersytetów stanowych Cal. Zastanawiałem się, czy istnieją jakieś znaczące różnice w wynikach ACT między różnymi uniwersytetami stanowymi Cal, czy też są one stosunkowo spójne.
Przejrzałem dane dotyczące wyników ACT dla kilku innych uniwersytetów stanowych Cal, takich jak California Polytechnic State University-San Luis Obispo, California State University-Fullerton i California State University-Long Beach. Odkryłem, że wyniki ACT dla tych uniwersytetów były zróżnicowane, ale ogólnie rzecz biorąc, średnie wyniki ACT dla większości uniwersytetów stanowych Cal wahały się od 18 do 22.
Na przykład, California Polytechnic State University-San Luis Obispo miało średni wynik ACT wynoszący 22٫ podczas gdy California State University-Fullerton miało średni wynik ACT wynoszący 20. Zauważyłem również٫ że wyniki ACT dla poszczególnych uniwersytetów stanowych Cal nieznacznie się różniły w zależności od roku. Na przykład٫ średni wynik ACT dla California State University-Long Beach w 2021 roku był nieco niższy niż w 2020 roku. Moje badania pokazały٫ że wyniki ACT dla uniwersytetów stanowych Cal są zróżnicowane٫ ale nie ma wyraźnego trendu w ostatnich latach.
Porównanie wyników ACT z innymi stanami
Po przeanalizowaniu wyników ACT dla uniwersytetów stanowych Cal, byłem ciekaw, jak wyniki te porównują się do wyników ACT w innych stanach. Zastanawiałem się, czy Kalifornia wyróżnia się pod względem średnich wyników ACT, czy też jest podobna do innych stanów.
Znalazłem dane dotyczące średnich wyników ACT dla różnych stanów w 2023 roku. Odkryłem, że Connecticut i Massachusetts miały najwyższe średnie wyniki ACT w kraju, z wynikiem 26,4. Na drugim miejscu znalazł się Dystrykt Kolumbii z wynikiem 26,0, a następnie Kalifornia z wynikiem 25,7. New York zajął czwarte miejsce z wynikiem 25,3.
Jednakże należy zauważyć, że te stany mają stosunkowo niski odsetek uczniów zdających egzamin ACT. To może sugerować, że wysokie średnie wyniki ACT w tych stanach są spowodowane tym, że tylko najlepsi uczniowie zdają egzamin. Wnioskując, wyniki ACT dla uniwersytetów stanowych Cal są porównywalne do wyników ACT w innych stanach. Nie ma wyraźnego trendu, który by wskazywał na to, że Kalifornia wyróżnia się pod względem średnich wyników ACT. Należy również pamiętać, że wyniki ACT nie są jedynym wskaźnikiem sukcesu akademickiego i nie powinny być traktowane jako główny czynnik decydujący o przyjęciu na uniwersytet.
Wnioski
Po przeprowadzeniu analizy wyników ACT dla różnych uniwersytetów stanowych Cal i porównaniu ich z wynikami w innych stanach, doszedłem do kilku wniosków. Po pierwsze, wyniki ACT dla uniwersytetów stanowych Cal są zróżnicowane, ale nie ma wyraźnego trendu w ostatnich latach. Średnie wyniki ACT dla większości uniwersytetów stanowych Cal wahają się od 18 do 22, co sugeruje, że poziom konkurencji jest podobny w różnych uczelniach.
Po drugie, rezygnacja z wymagań dotyczących testów SAT i ACT przez system CSU nie wpłynęła znacząco na wyniki ACT. Wyniki ACT dla uniwersytetów stanowych Cal nieznacznie się różnią w zależności od roku, ale nie ma wyraźnej tendencji do spadku lub wzrostu. To sugeruje, że rezygnacja z testów SAT i ACT nie wpłynęła znacząco na poziom akademicki studentów.
Po trzecie, wyniki ACT nie są jedynym wskaźnikiem sukcesu akademickiego. Wnioskując, wyniki ACT dla uniwersytetów stanowych Cal są zróżnicowane, ale nie ma wyraźnego trendu w ostatnich latach. Rezygnacja z wymagań dotyczących testów SAT i ACT nie wpłynęła znacząco na wyniki ACT. Należy również pamiętać, że wyniki ACT nie są jedynym wskaźnikiem sukcesu akademickiego;
Rekomendacje dla przyszłych studentów
Jako przyszły student, który niedawno przechodził przez proces rekrutacji na uniwersytety stanowe Cal, chciałbym podzielić się kilkoma rekomendacjami dla innych kandydatów. Po pierwsze, nie skupiaj się wyłącznie na wynikach ACT. Pamiętaj, że system CSU rezygnuje z wymagań dotyczących testów SAT i ACT, co oznacza, że wyniki te nie są już obowiązkowe. Zamiast tego, skup się na innych aspektach aplikacji, takich jak średnia ocen z liceum, udział w zajęciach pozalekcyjnych i doświadczenie zawodowe.
Po drugie, nie obawiaj się, jeśli Twoje wyniki ACT nie są idealne. Średnie wyniki ACT dla uniwersytetów stanowych Cal są zróżnicowane, a wiele uczelni przyjmuje studentów z różnymi wynikami. Ważne jest, aby pokazać uniwersytetowi, że jesteś zmotywowanym i zaangażowanym uczniem, który jest gotowy na wyzwania akademickie.
Po trzecie, pamiętaj, że wyniki ACT nie są jedynym wskaźnikiem sukcesu akademickiego. Istnieje wiele innych czynników, które wpływają na sukces w college’u, takich jak motywacja, zaangażowanie i umiejętności społeczne. Skup się na rozwijaniu tych cech, a będziesz dobrze przygotowany do studiów na uniwersytecie stanowym Cal.
Podsumowanie
Moja analiza wyników ACT dla uniwersytetów stanowych Cal była ciekawym doświadczeniem, które pozwoliło mi lepiej zrozumieć proces rekrutacji i oczekiwania dotyczące wyników testów. Odkryłem, że wyniki ACT dla uniwersytetów stanowych Cal są zróżnicowane, ale nie ma wyraźnego trendu w ostatnich latach. Średnie wyniki ACT dla większości uniwersytetów stanowych Cal wahają się od 18 do 22, co sugeruje, że poziom konkurencji jest podobny w różnych uczelniach.
Rezygnacja z wymagań dotyczących testów SAT i ACT przez system CSU nie wpłynęła znacząco na wyniki ACT. Wyniki ACT dla uniwersytetów stanowych Cal nieznacznie się różnią w zależności od roku, ale nie ma wyraźnej tendencji do spadku lub wzrostu. To sugeruje, że rezygnacja z testów SAT i ACT nie wpłynęła znacząco na poziom akademicki studentów.
Należy również pamiętać, że wyniki ACT nie są jedynym wskaźnikiem sukcesu akademickiego. Istnieje wiele innych czynników, które wpływają na sukces w college’u, takich jak motywacja, zaangażowanie i umiejętności społeczne. Wnioskując, wyniki ACT dla uniwersytetów stanowych Cal są zróżnicowane, ale nie ma wyraźnego trendu w ostatnich latach. Rezygnacja z wymagań dotyczących testów SAT i ACT nie wpłynęła znacząco na wyniki ACT. Należy również pamiętać, że wyniki ACT nie są jedynym wskaźnikiem sukcesu akademickiego.
Artykuł jest dobrze zorganizowany i łatwy do czytania. Autor przedstawia jasno argumenty za i przeciw rezygnacji z testów SAT i ACT, a także analizuje potencjalne konsekwencje tej decyzji. Jednakże, artykuł mógłby być bardziej interesujący, gdyby zawierał więcej informacji o tym, jak ta zmiana wpłynęła na różnorodność studentów na uniwersytetach stanowych Cal.
Dobrze napisany artykuł, który w sposób obiektywny przedstawia argumenty za i przeciw rezygnacji z testów SAT i ACT. Autor nie tylko przedstawia stanowisko CSU, ale również analizuje potencjalne konsekwencje tej decyzji dla studentów. Jednakże, brak jest bardziej szczegółowej analizy wpływu tej zmiany na różne grupy studentów, np. z różnych środowisk społeczno-ekonomicznych.
Dobrze napisany artykuł, który w sposób obiektywny przedstawia argumenty za i przeciw rezygnacji z testów SAT i ACT. Autor analizuje potencjalne konsekwencje tej decyzji dla studentów i dla systemu CSU. Jednakże, artykuł mógłby być bardziej szczegółowy, gdyby zawierał więcej informacji o tym, jak CSU zamierza oceniać kandydatów w przyszłości.
Artykuł jest dobrze zorganizowany i łatwy do czytania. Autor przedstawia jasno argumenty za i przeciw rezygnacji z testów SAT i ACT, a także analizuje potencjalne konsekwencje tej decyzji. Jednakże, artykuł mógłby być bardziej interesujący, gdyby zawierał więcej przykładów i anegdot, które pokazałyby, jak ta zmiana wpłynęła na rzeczywistych studentów.
Artykuł porusza ważny temat zmian w procesie rekrutacji na uniwersytetach stanowych Cal. Autor przedstawia jasno i zwięźle argumenty za i przeciw rezygnacji z testów SAT i ACT. Szczególnie doceniam analizę wpływu tej decyzji na wyniki ACT i na sam proces rekrutacji. Autor nie boi się wyrazić własnego zdania, co dodaje artykułu autentyczności.
Autor artykułu prezentuje jasny i zwięzły opis zmian w procesie rekrutacji na uniwersytetach stanowych Cal. Szczególnie doceniam analizę argumentów CSU za rezygnacją z testów SAT i ACT. Jednakże, artykuł mógłby być bardziej kompleksowy, gdyby zawierał więcej informacji o alternatywnych metodach oceny kandydatów, które są obecnie stosowane przez CSU.
Artykuł jest dobrze napisany i przedstawia jasno najważniejsze aspekty zmian w procesie rekrutacji na uniwersytetach stanowych Cal. Autor analizuje argumenty za i przeciw rezygnacji z testów SAT i ACT, a także przedstawia potencjalne konsekwencje tej decyzji. Jednakże, artykuł mógłby być bardziej angażujący, gdyby zawierał więcej informacji o reakcji studentów na te zmiany.