YouTube player

Wprowadzenie

W 4.​ klasie szkoły podstawowej miałam okazję odkryć fascynujący świat pisania. To właśnie wtedy zaczęłam samodzielnie tworzyć różne teksty‚ od prostych listów po krótkie opowiadania.​ Pamiętam‚ jak z radością pisałam o swoich przygodach‚ wymyślałam nowe historie i bawiłam się słowami.​ Dzięki temu odkryłam‚ że pisanie może być nie tylko obowiązkiem szkolnym‚ ale również przyjemnością i sposobem na wyrażanie siebie.​

Moje doświadczenia z pisaniem w 4.​ klasie

W 4.​ klasie‚ kiedy zaczęłam pisać dłuższe teksty‚ odkryłam‚ że to nie tylko ćwiczenie umiejętności językowych‚ ale też świetna zabawa.​ Pamiętam‚ jak z wielkim zapałem tworzyłam listy do wymyślonych przyjaciół‚ opisując swoje codzienne przygody.​ Wtedy też zaczęłam pisać krótkie opowiadania‚ w których głównymi bohaterami byli moi ulubieni bohaterowie z książek.​ Wspólnie z koleżanką‚ Kasią‚ stworzyłyśmy nawet nasz własny komiks o przygodach dwóch sympatycznych kotów.​ Wspólne pisanie i rysowanie było dla nas świetnym sposobem na spędzanie czasu i rozwijanie wyobraźni.

Pamiętam też‚ jak z wielką radością pisałam dyktanda.​ Choć czasem bywały trudne‚ to zawsze starałam się jak najlepiej zapamiętać zasady ortograficzne i pisać bezbłędnie.​ Z czasem zauważyłam‚ że dzięki regularnym ćwiczeniom pisania moje umiejętności ortograficzne znacznie się poprawiły.​ W 4.​ klasie nauczyłam się też pisać na klawiaturze‚ co było dla mnie prawdziwym wyzwaniem‚ ale i niezwykłą frajdą.​ Teraz pisanie na komputerze jest dla mnie łatwe i szybkie‚ a dzięki temu mogę tworzyć jeszcze więcej tekstów.​

Rodzaje tekstów

W 4.​ klasie poznałam różne rodzaje tekstów‚ które można tworzyć.​ Oprócz tradycyjnych listów i opowiadań‚ miałam okazję spróbować swoich sił w pisaniu wierszy‚ komiksów i nawet krótkich scenariuszy teatralnych.​ Pamiętam‚ jak z entuzjazmem tworzyłam wiersze o wiośnie‚ o mojej ulubionej zabawie‚ a nawet o tym‚ jak bardzo lubię jeść czekoladę.​ Z czasem odkryłam‚ że pisanie wierszy to świetny sposób na wyrażanie emocji i tworzenie pięknych obrazów słowem.​

Z kolei pisanie komiksów pozwoliło mi rozwijać kreatywność i umiejętność opowiadania historii za pomocą obrazków.​ Razem z kolegą‚ Kubą‚ stworzyliśmy komiks o przygodach dwóch astronautów‚ którzy odkryli nową planetę. To była prawdziwa przygoda!​ Uczyliśmy się tworzyć dialogi‚ rysować postaci i planować sceny.​ Odkryłam‚ że tworzenie komiksu to świetna zabawa i sposób na wyrażanie swoich pomysłów w sposób wizualny.​

Pamiętniki

W 4. klasie odkryłam‚ że prowadzenie pamiętnika to nie tylko sposób na zapisywanie swoich przeżyć‚ ale też prawdziwa podróż w głąb siebie.​ Pamiętam‚ jak z radością opisywałam swoje codzienne przygody‚ od wizyty u dziadków po wycieczkę do muzeum.​ Zapisywałam też swoje myśli‚ marzenia i obawy.​ Z czasem zauważyłam‚ że dzięki prowadzeniu pamiętnika lepiej rozumiem swoje emocje i potrafię wyrażać je w sposób bardziej świadomy.​

Jednym z moich ulubionych tematów do pisania w pamiętniku była moja przygoda z nauką gry na gitarze.​ Zapisywałam swoje postępy‚ trudności‚ ale też radość z każdego nowego utworu‚ który udało mi się opanować.​ Pamiętnik stał się dla mnie miejscem‚ w którym mogłam oddawać się swoim refleksjom i stworzyć własny‚ osobisty świat.​

Listy

W 4.​ klasie odkryłam‚ że pisanie listów to nie tylko formalny obowiązek‚ ale też sposób na budowanie relacji i wyrażanie uczuć.​ Pamiętam‚ jak z wielką radością pisałam listy do mojej babci‚ która mieszkała daleko. Opisywałam jej swoje codzienne przygody‚ a także dzieliłam się swoimi marzeniami i planami. Z czasem odkryłam‚ że pisanie listów to świetny sposób na utrzymywanie kontaktu z bliskimi‚ nawet jeśli są daleko.​

Pamiętam też‚ jak z koleżanką‚ Anią‚ pisałyśmy sobie listy z wymyślonych postaci. Razem stworzyłyśmy świat‚ w którym żyły dwie księżniczki‚ które marzyły o przygodach. W listach opisywałyśmy swoje przygody‚ a także dzieliłyśmy się swoimi sekretami.​ To była świetna zabawa‚ która pozwoliła nam rozwijać wyobraźnię i kreatywność.​

Opowiadania

W 4; klasie odkryłam‚ że pisanie opowiadań to prawdziwa przygoda.​ Pamiętam‚ jak z zapałem tworzyłam historie o dzielnych rycerzach‚ mądrych czarodziejach i magicznych stworzeniach.​ W swoich opowiadaniach często przenosiłam się do fantastycznych światów‚ w których wszystko było możliwe.​ Wymyślałam nowe postaci‚ tworzyłam intrygujące fabuły i starałam się tak opisać świat‚ aby czytelnik mógł zanurzyć się w nim bez reszty.​

Jednym z moich ulubionych opowiadań była historia o małej dziewczynce‚ która odkryła tajemniczy las pełen magicznych roślin. W tym lesie spotkała mówiącego psa‚ który pomógł jej odnaleźć skarby i rozwiązać zagadkę tajemniczego zamku.​ Pisanie opowiadań dało mi szansę na odkrywanie nowych światów i tworzenie własnych historii.​

Komiksy

W 4.​ klasie odkryłam‚ że tworzenie komiksów to nie tylko rysowanie‚ ale też prawdziwa sztuka opowiadania historii.​ Pamiętam‚ jak z wielką radością rysowałam swoje ulubione postacie z bajek i tworzyłam dla nich przygody. Najpierw wymyślałam fabułę‚ a potem rysowałam panele i dodawałam dialogi.​ Z czasem odkryłam‚ że tworzenie komiksów to świetny sposób na wyrażanie siebie i dzielenie się swoimi myślami z innymi.​

Razem z kolegą‚ Tomkiem‚ stworzyliśmy komiks o przygodach dwóch przyjaciół‚ którzy wyruszyli w podróż po świecie.​ W trakcie tej podróży spotkali różne postacie‚ rozwiązywali zagadki i przeżywali niezapomniane przygody.​ Tworzenie komiksów to dla mnie świetny sposób na rozwijanie kreatywności i wyobraźni.​

Poezja

W 4. klasie odkryłam‚ że pisanie wierszy to nie tylko układanie rymów‚ ale też prawdziwa sztuka wyrażania emocji i tworzenia obrazów słowem.​ Pamiętam‚ jak z wielką radością pisałam wiersze o wiośnie‚ o swojej ulubionej zabawie‚ a nawet o tym‚ jak bardzo lubię jeść czekoladę.​ Z czasem zauważyłam‚ że pisanie wierszy to świetny sposób na wyrażanie emocji i tworzenie pięknych obrazów słowem.​

Jednym z moich ulubionych wierszy była krótką wiersz o moim psie‚ którego bardzo kochałam.​ Opisywałam jego puszyste futerko‚ szczęśliwy ogon i wierne spojrzenie.​ Pisanie wierszy dało mi szansę na odkrywanie piękna w prostych rzeczach i dzielenie się swoimi odczuciami z innymi.​

Ćwiczenia ortograficzne

W 4.​ klasie odkryłam‚ że ćwiczenia ortograficzne to nie tylko nudne przepisywanie słów‚ ale też świetny sposób na naukę poprawnej pisowni.​ Pamiętam‚ jak z entuzjazmem rozwiązywałam zadania‚ w których trzeba było wstawić brakujące litery‚ rozpoznać poprawne słowa i odróżnić wyrazy podobne brzmieniowo‚ ale różne ortograficznie.​ Z czasem zauważyłam‚ że dzięki regularnym ćwiczeniom ortograficznym moje umiejętności pisania znacznie się poprawiły.​

Jednym z moich ulubionych ćwiczeń ortograficznych było dopisywanie końcówek do czasowników.​ Uczyłam się różnych zasad ortograficznych‚ np. jak piszemy “ch” i “h” po samogłoskach.​ Dzięki temu już nie miałam problemu z pisaniem słów jak “gmach” czy “bachor”.​ Ćwiczenia ortograficzne to świetny sposób na uczenie się poprawnej pisowni i rozwijanie umiejętności językowych.​

Dyktanda

W 4.​ klasie odkryłam‚ że dyktanda to nie tylko sprawdzian wiedzy ortograficznej‚ ale też świetna zabawa.​ Pamiętam‚ jak z niecierpliwością czekałam na każdy nowy tekst‚ który miała nam dyktować pani od języka polskiego.​ Zawsze starałam się jak najlepiej zapamiętać zasady ortograficzne i pisać bezbłędnie.​ Z czasem zauważyłam‚ że dzięki regularnym dyktaniom moje umiejętności ortograficzne znacznie się poprawiły.​

Jednym z moich ulubionych dyktand był tekst o przygodach dwóch przyjaciół‚ którzy wyruszyli w podróż po górach.​ W tym tekście było mnóstwo trudnych słów‚ np. “szczyt”‚ “przełęcz” i “skalisty”.​ Zawsze z radością zapisywałam te słowa i starałam się nie popełnić żadnego błędu.​ Dyktanda to świetny sposób na uczenie się poprawnej pisowni i rozwijanie umiejętności językowych.​

Gry słowne

W 4.​ klasie odkryłam‚ że gry słowne to nie tylko zabawa‚ ale też świetny sposób na rozwijanie słownictwa i umiejętności językowych.​ Pamiętam‚ jak z zapałem grałam w “Słowotok”‚ w którym trzeba było tworzyć jak najwięcej słów z podanych liter.​ Zawsze starałam się wymyślić jak najwięcej słów i pobić rekord kolegi‚ Marka.​ Z czasem zauważyłam‚ że dzięki regularnym grom słownym moje słownictwo znacznie się poszerzyło.​

Jedną z moich ulubionych gier słownych była “Kalambury”.​ W tej grze trzeba było odgadnąć słowo pokazane przez kolegę za pomocą mimiki i gestów.​ Zawsze z radością wcielałam się w różne role i starałam się wymyślić jak najbardziej oryginalne pokazanie słowa.​ Gry słowne to świetny sposób na uczenie się języka w sposób zabawny i angażujący.​

Zabawy językowe

W 4.​ klasie odkryłam‚ że zabawy językowe to nie tylko sposób na spędzanie czasu‚ ale też świetny sposób na uczenie się języka w sposób zabawny i angażujący.​ Pamiętam‚ jak z zapałem uczestniczyłam w różnych grach i ćwiczeniach‚ które pomogły mi rozwijać słownictwo‚ gramatykę i ortografię.​ Zawsze starałam się wymyślić jak najwięcej słów i frazeologizmów‚ a także poprawnie stosować zasady gramatyczne.​ Z czasem zauważyłam‚ że dzięki zabawom językowym moje umiejętności językowe znacznie się poprawiły.​

Jedną z moich ulubionych zabaw językowych było “Słowo na literę”.​ W tej grze trzeba było wymyślić słowo zaczynające się na ostatnią literę poprzedniego słowa.​ Zawsze z radością uczestniczyłam w tej grze i starałam się wymyślić jak najwięcej słów.​ Zabawy językowe to świetny sposób na uczenie się języka w sposób naturalny i efektywny.​

Podsumowanie

Moje doświadczenia z pisaniem w 4. klasie pokazały mi‚ że pisanie to nie tylko obowiązek szkolny‚ ale też świetna zabawa i sposób na wyrażanie siebie.​ Odkryłam‚ że tworzenie różnych tekstów‚ od listów po opowiadania i wiersze‚ to niezwykła przygoda‚ która rozwija wyobraźnię‚ kreatywność i umiejętności językowe.​

Dzięki różnym formom pisania‚ jak np. pamiętniki‚ listy‚ opowiadania i wiersze‚ mogłam odkrywać nowe światy‚ wymyślać historie i dzielić się swoimi myślami z innymi.​ Odkryłam też‚ że ćwiczenia ortograficzne‚ dyktanda i gry słowne to świetne sposoby na uczenie się poprawnej pisowni i rozwijanie umiejętności językowych.​

Wnioski

Moje doświadczenia z pisaniem w 4. klasie pokazały mi‚ że pisanie to nie tylko obowiązek szkolny‚ ale też niezwykła przygoda‚ która może przynieść wiele radości. Odkryłam‚ że tworzenie różnych tekstów‚ od listów po opowiadania i wiersze‚ to świetny sposób na wyrażanie siebie i rozwijanie wyobraźni.​

Dzięki różnym formom pisania‚ mogłam odkrywać nowe światy‚ wymyślać historie i dzielić się swoimi myślami z innymi.​ Odkryłam też‚ że ćwiczenia ortograficzne‚ dyktanda i gry słowne to świetne sposoby na uczenie się poprawnej pisowni i rozwijanie umiejętności językowych.​

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *