YouTube player

Lekcja ESL dla dzieci⁚ Stary MacDonald miał farmę

Prowadziłam tę lekcję dla grupy sześciolatków i muszę przyznać, że była to prawdziwa frajda!​ Dzieci uwielbiają piosenkę “Stary MacDonald”, a ja wykorzystałam ją jako punkt wyjścia do nauki angielskich słówek i dźwięków zwierząt.​

Wprowadzenie

Nauczanie języka angielskiego małym dzieciom to prawdziwa przyjemność!​ Uwielbiam obserwować, jak ich buźki rozświetlają się, gdy odkrywają nowe słowa i frazy.​ Jedną z moich ulubionych lekcji jest ta o “Starym MacDonaldzie”, która łączy w sobie zabawę, muzykę i naukę.​ Zaczynając lekcję, zawsze staram się stworzyć przyjazną atmosferę.​ Zazwyczaj witam dzieci uśmiechem i krótkim powitaniem w języku angielskim, np.​ “Hello everyone!​”. Następnie, by skupić ich uwagę, zaczynam od krótkiej rozmowy o zwierzętach.​ Pytam ich, jakie zwierzęta znają, a potem pokazuję im zdjęcia różnych zwierząt z farmy, np.​ krowy, świni, kury.​ W ten sposób wprowadzam dzieci w temat lekcji i przygotowuję je do poznania piosenki “Stary MacDonald”.​

Przygotowanie do lekcji

Przygotowanie do lekcji o “Starym MacDonaldzie” to prawdziwa przyjemność!​ Lubię tworzyć kolorowe i atrakcyjne materiały, które przyciągną uwagę dzieci.​ Zazwyczaj przygotowuję duże kolorowe karty z obrazkami zwierząt z farmy, np. krowy, świni, kury, owcy.​ Do każdej karty dołączam napis z nazwą zwierzęcia w języku angielskim, np.​ “cow”, “pig”, “chicken”, “sheep”.​ Dodatkowo, przygotowuję małe obrazki tych zwierząt, które dzieci mogą później wykorzystać do zabawy.​ Nie zapominam też o kolorowych kartkach, flamastrach i kleju, które przydadzą się podczas tworzenia własnej wersji piosenki.​ Oczywiście, nie może zabraknąć nagrania piosenki “Stary MacDonald”, które odtwarzam podczas lekcji. Lubię też przygotować małe nagrody dla dzieci, np.​ naklejki z postaciami zwierząt, które mogą wkleić do swoich zeszytów.​ W ten sposób, lekcja staje się dla nich jeszcze bardziej atrakcyjna i motywująca.​

Prezentacja piosenki

Prezentacja piosenki “Stary MacDonald” to zawsze wielkie wydarzenie!​ Zaczynając od “Old MacDonald had a farm, E-I-E-I-O!”, pokazuję dzieciom duże kolorowe karty z obrazkami zwierząt.​ Wraz z każdym wersetem piosenki pokazuję odpowiednią kartę i śpiewam głośno, naśladując dźwięki zwierząt, np. “With a moo-moo here and a moo-moo there, Here a moo, there a moo, everywhere a moo-moo”.​ Dzieci z entuzjazmem powtarzają za mną słowa i dźwięki. Zauważyłam, że po kilku powtórzeniach, już same zaczynają śpiewać i naśladować zwierzęta!​ Wtedy podchodzę do każdego dziecka i zachęcam je do zaśpiewania jednego wersu piosenki.​ Jest to dla nich świetna okazja do ćwiczenia wymowy i naśladowania dźwięków.​ Widzę, że dzieci są zachwycone, gdy mogą pokazać swoje umiejętności i zaśpiewać w języku angielskim.​

Zabawa w odgadywanie dźwięków

Zabawa w odgadywanie dźwięków zwierząt to zawsze hit wśród dzieci!​ Po zaśpiewaniu piosenki “Stary MacDonald”, proszę dzieci, aby zamknęły oczy.​ Następnie, naśladuję dźwięki różnych zwierząt z farmy, np.​ krowy, świni, kury, owcy.​ Dzieci mają za zadanie odgadnąć, które zwierzę wydało ten dźwięk.​ Zauważyłam, że dzieci uwielbiają tę zabawę! Z entuzjazmem próbują odgadnąć, które zwierzę “mówi”.​ W ten sposób uczą się nowych słówek i ćwiczą słuchanie ze zrozumieniem.​ Dodatkowo, zabawa ta rozwija ich wyobraźnię i kreatywność.​ Po odgadnięciu wszystkich dźwięków, pokazuję dzieciom odpowiednie karty z obrazkami zwierząt, aby potwierdzić ich odpowiedzi.​ W ten sposób uczę je nawiązywania skojarzeń między obrazem a dźwiękiem.​

Nauka słownictwa

Nauka słownictwa podczas lekcji o “Starym MacDonaldzie” to prawdziwa przyjemność!​ Po zabawie w odgadywanie dźwięków, pokazuję dzieciom karty z obrazkami zwierząt i nazywam je po angielsku. Zazwyczaj zaczynam od najprostszych słów, np.​ “cow”, “pig”, “chicken”.​ Następnie, pokazuję dzieciom napisy z tymi słowami i proszę je, aby powtórzyły je po mnie.​ Widzę, że dzieci bardzo chętnie uczą się nowych słów.​ Zazwyczaj powtarzają je z uśmiechem i entuzjazmem.​ Lubię też wykorzystywać różne metody nauczania, np.​ pokazywanie ruchu zwierzęcia, naśladowanie jego dźwięku lub rysowanie zwierzęcia na tablicy. W ten sposób uczę dzieci nie tylko nowych słów, ale też rozwijam ich wyobraźnię i kreatywność.​

Ćwiczenie słownictwa

Ćwiczenie słownictwa to ważny element lekcji o “Starym MacDonaldzie”.​ Po nauce nowych słów, proszę dzieci, aby wybrały swoje ulubione zwierzęta z farmy.​ Następnie, każde dziecko pokazuje swoją kartę z obrazkiem zwierzęcia i mówi jego nazwę po angielsku.​ Zauważyłam, że dzieci bardzo chętnie wypowiadają nowe słowa i pokazują swoje umiejętności.​ Lubię też wykorzystywać gry i zabawy do ćwiczenia słownictwa.​ Zazwyczaj proszę dzieci, aby pokazały kartę z obrazkiem zwierzęcia, które nazywam po angielsku.​ W ten sposób uczę je nawiązywania skojarzeń między obrazem a słowem.​ Dodatkowo, wykorzystuję różne karty pracy z obrazkami zwierząt, które dzieci mogą pokolorować lub połączyć w pary. W ten sposób uczę je nie tylko nowych słów, ale też rozwijam ich koordynację ręka-oko i kreatywność.​

Zabawa w “Stary MacDonald”

Zabawa w “Stary MacDonald” to prawdziwy hit!​ Po ćwiczeniu słownictwa, zapraszam dzieci do wspólnej zabawy w śpiewanie piosenki.​ Tym razem, każde dziecko wybiera swoje ulubione zwierzę z farmy i naśladuje jego dźwięk.​ Zauważyłam, że dzieci bardzo chętnie włączają się w zabawę. Z entuzjazmem naśladują dźwięki zwierząt i śpiewają piosenkę.​ Lubię też wykorzystywać różne elementy wizualne podczas zabawy, np. pokazywanie obrazków zwierząt lub naśladowanie ich ruchów.​ W ten sposób uczę dzieci nie tylko nowych słów i dźwięków, ale też rozwijam ich koordynację ruchową i wyobraźnię. Zabawa w “Stary MacDonald” to dla nich świetna okazja do wykazania się swoimi umiejętnościami i do wspólnego tworzenia radosnej atmosfery podczas lekcji.​

Tworzenie własnej wersji piosenki

Tworzenie własnej wersji piosenki “Stary MacDonald” to prawdziwa kreatywna przygoda!​ Po zabawie w śpiewanie, proponuję dzieciom, aby wymyśliły własne wersje piosenki.​ Zazwyczaj pokazuję im puste karty z obrazkami zwierząt i proszę, aby narysowały na nich dodatkowe zwierzęta z farmy.​ Następnie, zachęcam je, aby wymyśliły dźwięki, które te zwierzęta mogą wydawać.​ Widzę, że dzieci bardzo chętnie włączają się w to zadanie.​ Z entuzjazmem rysują zwierzęta i wymyślają dźwięki. Po narysowaniu wszystkich zwierząt, proszę dzieci, aby zaśpiewały piosenkę razem ze mną, włączając w nią nowe zwierzęta i ich dźwięki.​ W ten sposób uczę je nie tylko tworzenia własnych historii, ale też rozwijam ich wyobraźnię i kreatywność.​

Podsumowanie lekcji

Podsumowanie lekcji o “Starym MacDonaldzie” to zawsze radosny moment!​ Po stworzeniu własnej wersji piosenki, proszę dzieci, aby powtórzyły nazwy zwierząt z farmy po angielsku. Zazwyczaj pokazuję im karty z obrazkami zwierząt i proszę, aby wskazały na to zwierzę, które nazywam.​ Widzę, że dzieci są bardzo zadowolone z swoich postępów.​ Z uśmiechem wskazują na zwierzęta i powtarzają ich nazwy po angielsku.​ Na końcu lekcji, dziękuję dzieciom za udział w lekcji i zachęcam je do dalej uczenia się języka angielskiego.​ Zazwyczaj rozdajemy im małe nagrody, np.​ naklejki z postaciami zwierząt, które mogą wkleić do swoich zeszytów.​ W ten sposób uczę je nie tylko nowych słów, ale też rozwijam ich motywację do nauki.​

Materiały

Do lekcji o “Starym MacDonaldzie” przygotowuję różne materiały, które pomogą mi w angażowaniu dzieci i tworzeniu radosnej atmosfery.​ Zazwyczaj wykorzystuję duże kolorowe karty z obrazkami zwierząt z farmy, np. krowy, świni, kury, owcy. Do każdej karty dołączam napis z nazwą zwierzęcia w języku angielskim, np. “cow”, “pig”, “chicken”, “sheep”.​ Dodatkowo, przygotowuję małe obrazki tych zwierząt, które dzieci mogą później wykorzystać do zabawy. Nie zapominam też o kolorowych kartkach, flamastrach i kleju, które przydadzą się podczas tworzenia własnej wersji piosenki.​ Oczywiście, nie może zabraknąć nagrania piosenki “Stary MacDonald”, które odtwarzam podczas lekcji.​ Lubię też przygotować małe nagrody dla dzieci, np.​ naklejki z postaciami zwierząt, które mogą wkleić do swoich zeszytów.​

Uwagi

Podczas prowadzenia lekcji o “Starym MacDonaldzie” zauważyłam, że dzieci najlepiej reagują na zabawę i muzykę. Dlatego staram się wykorzystywać różne gry i zabawy, które angażują ich zmysły i pobudzają ich wyobraźnię. Ważne jest też, aby lekcja była krótka i dynamiczna. Dzieci szybko się nudzą, dlatego staram się zmieniać aktywności co kilka minut.​ Lubię też wykorzystywać różne elementy wizualne, np.​ obrazki zwierząt, kolorowe karty i napisy. W ten sposób uczę dzieci nie tylko nowych słów, ale też rozwijam ich wyobraźnię i kreatywność.​

Wskazówki

Prowadząc lekcję o “Starym MacDonaldzie”, polecam wykorzystywać różne metody nauczania, aby angażować dzieci i tworzyć radosną atmosferę. Lubię łączyć zabawę z nauką, dlatego zawsze staram się wykorzystywać gry i zabawy, które angażują ich zmysły i pobudzają ich wyobraźnię.​ Ważne jest też, aby lekcja była krótka i dynamiczna. Dzieci szybko się nudzą, dlatego staram się zmieniać aktywności co kilka minut.​ Lubię też wykorzystywać różne elementy wizualne, np.​ obrazki zwierząt, kolorowe karty i napisy.​ W ten sposób uczę dzieci nie tylko nowych słów, ale też rozwijam ich wyobraźnię i kreatywność.​

Pomysły na dodatkowe ćwiczenia

Po lekcji o “Starym MacDonaldzie” można wykorzystać dodatkowe ćwiczenia, które pomogą dzieciom w utrwaleniu nowych słów i fraz.​ Zazwyczaj proponuję dzieciom kolorowanie obrazków zwierząt z farmy lub połączenie w pary obrazków z napisami. Lubię też wykorzystywać gry planszowe z obrazkami zwierząt lub karty pracy z zadaniami do rozwiązania.​ W ten sposób uczę dzieci nie tylko nowych słów, ale też rozwijam ich koordynację ręka-oko i kreatywność.​ Dodatkowo, można wykorzystać zabawę w “głuchy telefon”, gdzie dzieci przekazują sobie szeptem nazwy zwierząt po angielsku.​ W ten sposób uczę je nie tylko nowych słów, ale też rozwijam ich słuchanie ze zrozumieniem i wymawianie słów.​

Zasoby online

W Internecie znajduje się wiele cennych zasobów online, które mogą pomóc w prowadzeniu lekcji o “Starym MacDonaldzie”.​ Lubię korzystać z platform edukacyjnych, które oferują różne gry i zabawy do nauki języka angielskiego.​ Zazwyczaj wykorzystuję strony z animacjami piosenki “Stary MacDonald”, które pomagają dzieciom w naśladowaniu dźwięków zwierząt.​ Lubię też korzystać z kart pracy dostępnych online, które dzieci mogą pokolorować lub połączyć w pary.​ Dodatkowo, w Internecie znajdziesz również wiele plików audio i wideo z piosenką “Stary MacDonald”, które można wykorzystać podczas lekcji.​ W ten sposób uczę dzieci nie tylko nowych słów, ale też rozwijam ich umiejętności słuchania ze zrozumieniem i naśladowania dźwięków.

Moje doświadczenia

Moje doświadczenia z lekcją o “Starym MacDonaldzie” są bardzo pozytywne.​ Zauważyłam, że dzieci bardzo chętnie włączają się w zabawę i uczą się nowych słów i fraz.​ Lubią śpiewać piosenkę, naśladować dźwięki zwierząt i tworzyć własne wersje piosenki. Zauważyłam też, że dzieci są bardzo otwarte na naukę języka angielskiego i z entuzjazmem wypowiadają nowe słowa.​ Lubię obserwować, jak ich buźki rozświetlają się, gdy odkrywają nowe słowa i frazy.​ Lekcja o “Starym MacDonaldzie” to dla nich prawdziwa przygoda, która pomaga im w rozwoju językowym i kreatywności.​

Wnioski

Po wielu lekcjach o “Starym MacDonaldzie” doszłam do wniosku, że to świetny sposób na nauczanie języka angielskiego małym dzieciom.​ Piosenka jest bardzo popularna i łatwa do zapamiętania, a jej tematyka jest bliska dzieciom.​ Dodatkowo, lekcja ta łączy w sobie zabawę, muzykę i naukę, co czyni ją bardzo atrakcyjną dla dzieci.​ Zauważyłam, że dzieci bardzo chętnie włączają się w lekcję i uczą się nowych słów i fraz.​ Lubią śpiewać piosenkę, naśladować dźwięki zwierząt i tworzyć własne wersje piosenki.​ Lekcja o “Starym MacDonaldzie” to dla nich prawdziwa przygoda, która pomaga im w rozwoju językowym i kreatywności.​

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *